E-tjänster för serveringstillstånd
Arvika och Eda kommuner har skrivit avtal om gemensam handläggning av ärenden kring alkohol och handläggarna är stationerade i Eda kommun.
Ansökan om serveringstillstånd
Du kan ansöka om serveringstillstånd eller komplettera en befintlig ansökan genom att ladda upp bilagor.
Ansökan kan gälla:
- Stadigvarande serveringstillstånd
- Tillfälligt serveringstillstånd till allmänheten
- Tillfälligt serveringstillstånd till slutet sällskap
- Ändringar i gällande serveringstillstånd
Anmälningar
Har du ett gällande tillstånd och är upplagd som webbkund kan du anmäla:
- Förändringar i kontaktuppgifter
- Förändringar i ägande och/eller styrelse
- Förändringar i verksamhet
- Serveringslokal vid catering
- Kryddning av egen snaps
- Provsmakning av alkoholdrycker
- Upphörande av serveringstillstånd
Serveringsansvarig personal
Har du ett gällande tillstånd och är upplagd som webbkund
hos kommunen kan du också registrera och avregistrera
serveringsansvarig personal
Restaurangregister
Du kan använda restaurangregistret för att söka fram uppgifter om gällande serveringstillstånd, restaurang- och ägaruppgifter.
Hantering av personuppgifter
När du använder e-tjänsterna samtycker du till att vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen.
Läs mer om hur Eda kommun behandlar dina personuppgifter:
Behandling av dina personuppgifter